مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آبان 1398 ساعت 05:522019-11-03اقتصادي

فارس من| راه اندازی پایگاه پژوهشی بافت به منظور حفظ بناهای تاریخی در نراق


معاون حفظ و احیاء سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت بافت ها و حفظ بناهای تاریخی نراق، پایگاه پژوهشی بافت در این شهر راه اندازی شده است.

- محسن کریمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به ثبت  سوژه میراث فرهنگی شهر تاریخی نراق را دریابید در سامانه فارس من اظهار کرد: باتوجه به اهمیت بافت ها و بناهای تاریخی نراق، پایگاه پژوهشی بافت در این شهر راه اندازی شده است.

وی افزود: شهرداری نراق نیز برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی این شهر با میراث فرهنگی مشارکت می کند، ضوابط و برنامه های اجرایی مورد نیاز برای بافت های تاریخی این شهر تهیه و ضرورت اجرای آن نیز به شهرداری نراق ابلاغ شده است.

معاون حفظ و احیاء سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: شهرداری نراق در اقداماتی مثل مرمت بافت، اجرای نما و صدور مجوزهای لازم با میراث فرهنگی همکاری می کند.

کریمی بیان کرد: 500میلیون تومان برای بازسازی عمارت شمس السلطنه و کاروان سرای حاج مهدی نراق از محل اعتبارات بازآفرینی تامین شده است.

وی ادامه داد: اجرای کامل بازسازی و مرمت این بنا به 500 میلیون تومان دیگر نیازمند است که در تلاش هستیم از اعتبارات ملی، آن را نیز تامین کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| راه اندازی پایگاه پژوهشی بافت به منظور حفظ بناهای تاریخی در نراق

فارس من| راه اندازی پایگاه پژوهشی بافت به منظور حفظ بناهای تاریخی در نراق